Thursday, August 25, 2011

Om sågning av förskolor

För ungefär ett år sedan såg jag en notis om att någon fällt träd på en förskola (vilket jag trodde var i Knivsta, men såvitt jag kan se var det i själva verket i Sollentuna -- minnet kan ju svikta ibland).

Utanför Ulleråkers förskola har det länge funnits några buskar där barnen älskar att klättra vid hämtning. Efter otaliga hämtningar där mina barn velat stanna och klättra och måste lirkas ner från trädet, insåg jag att det måste varit frustrerade och frusna föräldrar som stått för sabotaget i Sollentuna:

Mitt i Sollentuna, framsidan, 2010-10-19.


Nu är iallafall buskarna vid Ulleråkers förskola nedsågade, men titta inte på mig: Det verkar som att det -- för en gångs skull -- var kommunen som gjorde't:

Besviket barn: Det blev ingen klättring i busken idag

En annan klassisk sågning på en förskolegård, här rapporterad i UNT:

PRO högg ned barnens päronträd

No comments:

Post a Comment