Tuesday, December 20, 2011

Årets julklapp: Ny bok om Ulleråkers sjukhus släppt idag!

Idag är jag lite besviken att jag råkade missa denna grej. Så kan det gå:
Bokrelease
Den nya boken Plats för brutna själar, Ulleråkers sjukhus under tvåhundra år släpps till försäljning 20 december. Museet är då öppet 13.00-17.30 i närvaro av författaren, vetenskapsjournalisten Leif Åberg
Däremot hoppas jag att jag inte ska missa hans föredrag "Ulleråkers historia under 200 år", den 8 januari kl 13.30 på Medicinhistoriska museet.

3 comments:

  1. Finns den att få tag på någon annanstans eller är det medicinhistoriska som gäller?

    Tack för en intressant blogg!

    ReplyDelete
  2. jag ska försöka ta reda på det. Men idag före kl 17 kan man annars köpa den fina boken med historiska bilder för ca 100kr på psykiatrihistoriska museet: Historia om och kring ulleråkers sjukhus, en bildkavalkad. Rekommenderas

    ReplyDelete
  3. Ringde museet och frågade. Fram till kl 17 idag kan man köpa Åbergs bok på Medicinhistoriska museet. Efter helgerna kommer även Studentbokhandeln och Drottninggatans bokhandel att ha några ex till försäljning.

    ReplyDelete