Tuesday, May 3, 2011

Uppbilad kulvert

Tjena alla kulvertdiggare! Just hemkommen från en kvällspromenad finner jag mig nödd att meddela att det uppstått ett problem på Bernhard Jacobowskys väg. Som jag tidigare nämnt här är vägen avstängd för fordonstrafik, och nu är den även uppgrävd och kulverten därunder idagalagd. Inte bara idagalagd utan dessutom uppbilad och därmed avbruten. Man har med andra ord rivit den del av kulverten som leder österifrån till det rivna gamla BUP.

Problem? Just det, för detta innebär en av två saker:
1. Att det nu saknas förbindelse mellan de norra och södra delarna av kulverten, eller
2. Att det fanns två kulvertförbindelser under Bernhard Jacobowskys väg. Detta emotsäger min karta -- vilket iochförsig är långt ifrån omöjligt.

Några bilder:

Bernhard Jacobowskys väg. Rejält avstängd.

Förbommad kulvert, mot landstingets verkstad, centralköket och hela norra Ulleråker.

Uppbilad f d kulvert under Bernhard Jacobowskys väg

2 comments:

  1. Inte bra.
    /Steffe

    ReplyDelete
  2. Varför var de tvunga att riva upp vägen för, det stör min framfart!

    ReplyDelete