Tuesday, August 30, 2011

"Bränder på henry säldes väg 8"

När man bloggar via Blogspot kan man via deras statistikfunktion bland annat se vilka sökord som lett till denna sida. Ibland blir det extra kul för man kan se att man lyckats träffa folks intresse med tidigare bloggposter. Allra roligast är det kanske när man får se en sökning om något man tänkt skriva om.

"Bränder på henry säldes väg 8" Är det någon som googlat för att hamna här. Adresserna på Henry Säldes väg 4-16 är ju lite speciella i det att de har brandbilsvägar som delvis sammanfaller med cykelstråket Ultuna och stan.

En festlig detalj jag lade märke till nyligen då jag och barnen lekte på "Clownparken" var en skylt på en lyktstolpe om "Uppställningsplats brandfordon 5x12 meter". Det roliga med skylten är att stolpen ifråga står mitt på en öppen yta av ungefär dessa angivna dimensioner, och därmed i princip omöjliggör uppställning av brandfordon. Så kan det gå.

5x12m ... om man kör omkull gatlyktan?

För övrigt undrar jag om det brunnit på Henry Säldes väg 8 eller varför någon googlat på det?

3 comments:

  1. Jupp, det brann på vinden till huset som har ingångarna Henry Säldes väg nr. 8, 10, 12. Vet inte vilket år det hände, men innan 2004 iaf.

    ReplyDelete
  2. Ja, och efter 2003 - för vi bodde i föreningen då!

    ReplyDelete
  3. Aha, åhå. Nu minns jag att jag sett någon notis om det där, men att jag tidigare trott att det var i föreningen på motsatta sidan av Lindparken. Tack båda två! :)

    ReplyDelete