Monday, April 16, 2012

Vansklig brukarundersökning inom psykiatrin?

Det har kommit till min kännedom att det är vanligt med kvalitetsindex och brukarundersökningar inom psykiatrin. Om man ska skoja lite, kan man tänka sig att det är lite vanskligt; vilka svar får man av olika patientgrupper, med olika diagnoser eller symptom:

OCD/tvångstankar
1. Hur nöjd är du med bemötandet, på en skala 1-10?

7 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7


Tourettes
1. Hur nöjd är du med bemötandet?

HELVETES JÄVLA BAJSSKIT!


Bipolär sjukdom
1. Hur nöjd är du med bemötandet? 

Jag kände mig mycket väl mottagen, älskade hela personalen och kommer gärna tillbaka ... fy helvete vad jag led.


Hypomani
1. Hur nöjd är du med bemötandet? 

Jag är så glad att ni frågar. Som jag skrev ett långt brev om till sjukvårdsministern och generalsekreteraren för Unesco härom natten, så kommer jag att resa till ett antal brukarkonferenser i år för att ... [17 sidor till, med massa namedropping och otroligt vidlytftiga planer]


Mani
1. Hur nöjd är du med bemötandet? 

Jag FAnn det FAbulöst, FAntastiskt, Frejdigt, tillFyllest, FYLLSTändigt Fantastiskt


Schizofreni
2. Hur trygg är du med att mottagningen uppfyller patientdatalagen? 

Sssssh, väggarna har öron!


Psykos
3. Hur upplever du miljön på avdelningen? 

Väldigt högljudd med många röster som talar i mun på varandra.

Femton.

Nej, bara på tisdagar.

Pernilla Wiberg.


Depression
1. Hur nöjd är du med bemötandet? 




Melankoli
1. Hur nöjd är du med bemötandet? 

Det var väl sådär. Spelar ingen roll. Vi kommer ändå alla att dö.


Panikångest
1. Hur nöjd är du med bemötandet? 

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!!


Generaliserad ångest
1. Hur nöjd är du med bemötandet? 

Mmmm. Varför vill ni veta det? Kommer jag att orsaka mycket skada om jag svarar negativt? Ni kan väl fylla i något själva så slipper jag såra någon.


Utbrändhet
1. Hur nöjd är du med bemötandet? 

Så jävla typiskt att man ska behöva sköta ert kvalitetsarbete åt er. Ni får för fan sköta det här själva, för jag har inte tid!!!! Skaffa ett jobb!


Triskaidekafobi
1. Hur nöjd är du med bemötandet, på en skala från 13 till 13?

Nnnng...

(Fotnot: Triskaidekafobi är rädsla för talet 13.)

Vanföreställningar
1. Hur nöjd är du med bemötandet?

Jag beställde en Vesuvio, men den kom aldrig. Långsammaste restaurang jag någonsin besökt!


Tankeflykt
1. Hur nöjd är du med bemötandet? 

All work and no play makes Jack a dull boy. All work and no play makes Jack a dull boy.
All work and no play makes Jack a dull boy. All work and no play makes Jack a dull boy. All work and no play makes Jack a dull boy.
All work and no play makes Jack a dull boy. All work and no play makes Jack a dull boy. All work and no play makes Jack a dull boy.


Dissociation
1. Hur nöjd är du med bemötandet? 

Här måste ha blivit något missförstånd. Jag har aldrig varit på er mottagning.


Hallucinationer


Tjavars, det var helt OK, frånsett de enorma kryp som myllrade över alla väggar och golv.


No comments:

Post a Comment