Thursday, April 5, 2012

Hurra för Ullerkråkor ett år!

Idag är ingen vanlig dag för idag är bloggen Ullerkråkors ettårsdag. Över 12000 träffar har bloggen fått på den tiden. Det är en sann fröjd när folk vill läsa vad jag upptäcker om vårt närområde.

Tio-i-topp-listan över mest lästa artiklar ger en ganska balanserad bild av vilka genrer som förekommit:

Den överlägset mest populära posten så långt har varit berättelsen om vad som hände när jag hittade en väska:

1. Ljusblå och stor som en lagbok - en kriminalhistoria

Den näst mest populära posten motsvaras av det vanligaste sökordet som folk anger för att hitta till bloggen. Från början var den posten bara raljant, men sedan har jag insett att folk faktiskt behöver hjälp att hitta dit så jag redigerade snart om den:

2. Var ligger psykakuten?

Trean på listan är en riktigt rolig liten grej om Gustaf Kjellbergs antirökningskampanj:

3. Bättre varningstexter på tobakspaket

Fyran är också något som folk hittar av nyfikenhet. Det var också kul att få vara först med en kort recension av en Leif Åbergs nya bok:

4. Anmälan: Plats för brutna själar

Och femman då. I kölvattnet efter debaclet med cykelvägen som aldrig blev av, hade UNT en skön kommentar om att man borde stänga in alla Ulleråkersbor. Fint då att få rapportera att det redan var prövat:

5. "Bygg ett stängsel runt Ulleråker!"

Nummer sex och sju på listan. Humor:

6. Länken mellan Ulleråker och Earl Grey? - Päron.
7. Namnförslag sökes?

Nummer åtta var en dagsaktualitet om områdets framtida utveckling:

8. Välkomna Uppsalahem till Ulleråker!

Nummer nio en kriminalkrönika:

9. Lustmord vid Kronparkens vårdhem

Och nummer tio var en bagatell:

10. Ulleråkersbiblioteket - en oas på onsdagar

6 comments:

  1. Grattis! Jag läser ofta dina inlägg om Ulleråker :).

    ReplyDelete
  2. Grattis Ullerkråkor! Jag ser fram emot ytterligere ett år med Ulleråkerskunskaper :)

    ReplyDelete
  3. Tack för roande läsning, återkommer till bloggen nu och då. Hoppas du fortsätter!
    Gratulerar på årsdagen!
    Två Ulleråkersbor på GKv.

    ReplyDelete
  4. Tackar! Sluta lär jag inte göra på länge :)

    ReplyDelete